Prawdopodobnie akumulator ma zwarcie w którejś z celi. Odpaliłeś na kable, akumulator się ruszył , zwarcie się "rozwarło" i znowu działa. Kup nowy akumulator.
świecące kontrolki na desce
Zwiń
X
-
świecące kontrolki na desce
Witam Ponownie w tym dziale.
Stałem sie niedawno posiadaczem Skody Octavi`a II, silnik 2,0TDI...
Wszystko było w porządku do wczoraj tj 27/12. Podczas jazdy na rozgrzanym silniku najpierw zapaliła sie kontrolka ASR pózniej ABS, dodatkowo zaciągnietego hamulca ręcznego.
Po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie ( podczas tej samej jazdy ) objaw ustąpił.
Dzisiaj problem sie ponowił ale zaświeciła sie kontrolka wspomagania + check silnika.
Przejrzałem forum jest o bezpiecznika sprawdziłem są ok, akumulator z tego co miernik wskazał tez poprawnie. Na wszelki wypadek przeczyściłem akum. końcówki papierem ściernym to samo klemy i nic. Jedyna rzeczą której nie sprawdziłem są bezpieczniki w środku. ( jako że w Wawie pada śnieg to zrobię to w jakimś cieplejszym miejscu )
W bezpiecznikach sucho, przewody + masa maja sie ok. Silnik pracuje, kręci od ręki. Nie ma spadków obrotów jedynie, wskazówka paliwa lata jak oszalała... :?
Widziałem posty odnośnie przewodów itd itp ( jednak nie świeciło sie tam check engine i hamulec reczny ) dzwoniąc do Czech do skoda mlada boleslav powiedzieli żeby jednak udać sie na VAG`a. Może własnym sposobem coś pominąłem.
Dodam że ABS - BRAK, ASR - BRAK, Wspomaganie - jako że nie ma serwa ale jest elektromechaniczne - nie jest takie samo jak podczas tego gdy kontrolka sie nie świeciła.
Światła kierunki mam.Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
-
-
Piotruś powiedz mi bo na załączonej stacyjce miałem 10,4 - 11,2 V powiedz mi ile może być na stanie działania u mnie było mało ok 11,8 -12,2 V wg. mnie szukam rozwiązania w akumulatorze wg mnie i wiedzy która mam powinno byc ok 14,4 V. A nie mam jak sprawdzić.Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
jefry,
podjedź na spota w wawce : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...d21d0cd#444200 (chłopaki zmienili na najbliższy miejsce) pewnie ktoś będzie miał VAG-a i przeskanuje autko .O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jefryHej hej o której ten spot ?? bo w poście nie wyczytałem ??
Zamieszczone przez jefryDo Wołomina, jak nie dam rady jutro podjechać na spot, to napisze na PW i umówimy sie na spotkanie i podjadę.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Dzięki uprzejmości osoby z serwisu ( po godz pracy ) udało mi się na szybko zrobić diagnostykę. Wyszło że jest rąbnieta pompa układu ABS + sterownik. IMHO nie jest to prawda, jako że następnego dnia poszedł sie "kochać" prędkościomierz i trip count ( brak zliczania )na panelu głównym. Niestety nie dostałem kodów błędów - wiec utwierdza mnie to w tym przekonaniu że nie jest to do końca ABS ze sterownikiem. Na dniach poszukam kanału i zweryfikuje klocki cewki przy kołach.
Napięcia zweryfikowane są poprawne, ładowanie w normie, aku. sprawne.
Jak będę miał dane pełne co padło ( o ile uda sie to znaleźć - i nie będzie to komputer) albo co mogło być przyczyną poinformuje dla DW wszystkich. Myślę że taka informacja sie przyda.
[ Dodano: Pon 11 Sty, 10 20:57 ]
wiec problem prawdopodobnie rozwiązany czekam na części samochód przebadany do cna. Padła pompa ABS wraz z całym softem. Koszt wymiany w ASO 2500 - nowa, z czego wymontowana ( z dokładnie takimi samymi nr seryjnymi ) 500 + koszy przesyłki ( ( bez robocizny ) w środę będę wiedział co i jak ( informuje nie kradziona ale z samochodu po dzwonie ) pompa w pełni sprawna VAG odpowiada bo u mnie to nawet już błędy przestał zrzucać. Jeżeli komuś sie przyda to testy przebiegały :
1. bezpieczniki - zgodnie z tym co na forum - akumulator ( ładowanie już opisałem )
2. ciepłe miejsce ( bo mrozy są )
3. ładowanie
4. VAG
5. błąd - nie zwracał nawet charakterystyki
6. aktualnie wymiana.
[ Dodano: Czw 14 Sty, 10 19:21 ]
Problem rozwiązany - wymiana pompy ABS`u przyniosła skutek - koszt z robocizną 750 PLN.
[ Dodano: Nie 17 Sty, 10 12:26 ]
A oto i winowajca ten po prawej z białą plamką ta plamka to wypalony moduł - poprostu wypaliło na wylot
linkSkoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
Ja mam też problem z zapalającą się lampka ASR. Przy np. drugim odpaleniu auta , po postoju godzinę - dwie przy zdejmowaniu nogi z gazu - przeważnie przy tym, zapala się kontrolka ASR. Żeby ją zgasić muszę wyłączyć silnik. Czasami pomaga to na kilka dnia a czasami na kilka minut.
Już na gwarancji nie udało im się to usunąć . Po wymianie czujnika temperatury miałem spokój prawie rok, chyba tylko raz się zapaliła, i teraz wróciło.
Czy ktoś maiła coś takiego ??
:diabelski_usmiechGrzegorzPL
Komentarz
-
Komentarz